Horsens Middelalderfestival





Jeg har tilbragt størstedelen af denne uge i Horsens til Middelalderfestival! Jeg går på Syddansk Erhvervsskole i Vejle på grundforløbet til bager-konditor, og hvert år har SDE deres egen restaurant og bageri på Horsens middelalder festival. Og i år har jeg jo så været så heldig at kunne deltage! Tirsdag og onsdag brugte vi på at bygge bageriet op i Horsens, opsætte de nødvendige redskaber og arbejdsområder, og på at pynte pænt og middelalderligt op i vores telt. I sidste ende blev det super flot! Vi er i hvert fald rigtigt stolte af vores bageri telt! Festivalen startede helt officielt fredag kl 5, og vi mødte kl halv 2 for at bage en masse lækkerier op til alle de søde kunder vi have forudset (og kunder kom der!). Og middelalderen tro var vi alle iklædt yderst flot middelaldertøj som man kan se på billederne (jeg er iført den røde kjole).
Jeg var også så heldig at være en af dem der var med i optoget! Vi bagere delte uappetitlige gammeldags peberkager ud som ingen brød sig om (ikke underligt når der ikke fandtes sukker i middelalderen). Det er nok noget af det sjoveste jeg længe har været med til, at se en masse folk der tager billeder og filmer og små børn der kigger helt forundrende på én, mens man måske lever sig en smule for meget ind i rollen.
Om aftenen da min vagt i bagerteltet var forbi, var det tid til at tage tøj på igen ano 2013, og så var vi ellers en stor gruppe af klassen der samledes hos en af vores klassekammerater til lidt hygge og smådrikkeri. Sammen tog vi ned på middelalderfestivalen igen for at opleve stemningen om aftenen, og denne gang var jeg iført en lånt kjole af en vens mor! Må sgu indrømme at jeg følte mig en smule royal, og i fuldskab kom jeg vidst til at neje af lige lovlig mange mennesker. Men de tog det alle i god ånd!
Det har uden tvivl været en af de bedste uger/weekender i rigtigt lang tid, og jeg kunne såmænd godt finde på selv at investere i en smuk middelalderkjole og tage derind selv til næste år. Jeg elsker at klæde mig ud og leve mig ind i en anden verden, for ikke at tale om en anden tid. Jeg er uden tvivl overbestemt om, at jeg er født i en forkert tid. Jeg har måske også en krop der nærmere passer sig til middelalderen end til det 21 århundrede, men det er jo en helt anden sag! ;)

1 kommentar





© Copyright 2013, Christina.