Seksualitet

En af de eneste 'sager' jeg som sådan er forkæmper for, er retten til at elske hvem fanden man har lyst til. Omend det er en af samme køn, anden hudfarve, anden religion whatever. Love is love. Jeg er sindssyg uenig med rigtigt mange mennesker om hvor mange 'rettigheder' blandt andet homoseksuelle skal have. Tag mine forældre for eksempel. De har som sådan intet 'imod' homoseksuelle. De har lov til at være sammen med dem de vil, men.... det skal foregå bag lukkede og låste døre. De må ikke "reklamere" med det. Hvordan helvede er det i orden at lille 15 årige Luise og Anders må stå og råsnave på gaden, men Per og Michael må ikke engang holde i hånd mens de går en tur hen ad gågaden, og Mette og Pia må ikke stå og kysse lidt henne i hjørnet. Vi lever for pokker i 2013, og kan vi ikke være fløjtende ligeglad med hvem folk vælger at tilbringe deres liv sammen med? Hvorfor skal alle altid blande sig i andres valg? Og lad os da slet ikke komme ind på det faktum at homoseksuelle har svært ved at blive gift. Især i kirken, eftersom præsterne godt må nægte at vie dem.
Og så har vi jo de mennesker som er direkte homofobe. Ja undskyld mig men det er jo ikke fordi de bukker dig og voldtager dig hårdt i røven fordi i klæder om sammen? Eller fordi de kysser på gaden? Og det er sgu heller ikke en sygdom som smitter af på dig fordi du er i samme rum som en homoseksuel. Det er ikke en sygdom. Det er mennesker som alle andre. Og de har fandeme lige så meget ret til at elske som andre har.
Jeg ønsker inderligt, at det en dag vil være så universalt accepteret at vi stopper med at putte mærkater på kærlighed. At det ikke vil være nogen chokerende overraskelse hvis Teenagesønnen kom hjem og præsenterede Jeppe, hans kæreste, og så ville det bare være "Goddag, sid ned og spis", og så ikke længere. Men jeg ved også at vi er meget meget meget langt fra det mål. Men jeg kan jo kun blive ved at håbe at der er mange andre der deler mine synspunkter, og at det kun kan gå fremad.
Jeg er selv relativ sikker på jeg er ganske heteroseksuel. Men det stopper mig ikke fra at være et ordenligt menneske. Kærlighed er den mest fantastiske ting der findes på denne jord. Jeg håber selv, at på trods af jeg er 20 og evig single, at jeg engang finder min prins på den hvide hest. Og hvis det i sidste ende viser sig at være en prinsesse? Så tager jeg den derfra.
Ps. GIF'en er fundet på tumblr, men er sgu ikke helt sikker på hvem der har lavet originalen.

Ingen kommentarer





© Copyright 2013, Christina.